Latest News
Sunday, May 27, 2012

Langit Pagi Yang Ohsem !! | Gambar

Imsonia ... hahaha tu la aku... daripada semalam aku tak tido-tido lagi ni... lepak rumah abang aku kat Jalan Ampang..(k.L lew..pd yg tak tau la)... lagipon umah aku tak jauh mana pon... pagi-pagi camni jalan lengan je.. Tambah pulak hari Ahad.. jalan perjalanan balik umah.. aku kagum... Subhanallah... lawanya langit di waktu pagi ni... dengan cahaya matahari yang baru nak muncul tu...kemerah-merahan cahaya dia di celah-celah bangunan...

Hampir nak sampai kat rumah aku lebih kurang 300meter aku berhenti tepi jalan jap Snap gambar sekeping dua.. perghh... lawa beb walaupon camera aku 2.0mgpixel je.. cahaya matahari tu seolah-olah macam spotlight
pulak aku tengok...

Indahnya ciptaan Ilahi......

Snap dari luar kereta


Snap dari dalam kereta

Setiap kali aku memandang ke langit, aku berharap agar aku dapat melihat keindahan bintang-bintang yang bergemerlapan pula di waktu malam melalui teleskop. Dengan keindahan ciptaan NYA yang betul-betul indah membuat aku teruja dengan keindahan alam ciptaan Allah ini. Memerhatikan objek-objek di langit, bintang-bintang, kepulan awan, mentari merah di waktu pagi dan senja..aku rasa cukup-cukup tenang dan damai je rasa hati ni. Mungkin tidak bagi orang lain tapi pada aku... aku tahu apa yang aku lihat..
Maka kita disunatkan untuk membaca doa memuji Allah apabila melihat kepada keindahan alam ini. Doa tersebut yang maksudnya , 
"Tuhan kami, tidaklah Engkau jadikan ini sia-sia, Maha Suci Engkau jauhkanlah kami dari azab neraka". 
  • Segala puji bagi Allah Yang telah menciptakan langit dan bumi dan mengadakan gelap dan terang, namun orang-orang yang kafir mempersekutukan (sesuatu) dengan Tuhan mereka.
    ( Surah AL An’am : Ayat 1)
  • Segala yang di langit dan bumi menyanjung Allah. Kepunyaan-Nya Kerajaan, dan kepunyaan-Nya puji-pujian, dan Dia berkuasa atas segala sesuatu.
(Surah At Taghaabuun : Ayat 1)
  • Kepunyaan Allah segala yang ada di langit dan di bumi; sesungguhnya Allah, Dia Yang Kaya, Yang Terpuji.

(Surah Luqman : Ayat 26)
  • Dia Allah; tidak ada tuhan melainkan Dia. Bagi-Nya segala pujian pada permulaan dan akhir, dan bagi-Nya juga Putusan, dan kepada-Nya kamu akan dikembalikan.
(Surah Al Qasas : Ayat 70)



Nota: maaflah..semenjak 2 menjak ni aku macam sentimental sikit..






INCOMING SEARCH TERM :

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

7 comments:

  1. Subhanaallah...indahnya...cantik..:)
    semoga kita sntiasa hdup dgn rahmatNYA..:)

    ReplyDelete
  2. pemandangan sgt2 lawa waktu terbit matahari dgn tenggelam matahari

    ReplyDelete
  3. memang lawa. bila tengok, dapat rasa tenang aja kan? hehe. sebab tue suka pegi pantai, lata, tempat tempat macam tue laa. dah laa lawa, kasi hati tenang lagi. leh main air lagi. haha!

    ReplyDelete
  4. mmg ohseeeemmm pic ni.....

    neway thanks for droppin by...rajin² dtg lagi okes heheeh

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Langit Pagi Yang Ohsem !! | Gambar Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa