Latest News
Wednesday, September 19, 2012

IKAN PARI SAMA DENGAN JERUNG

Info Minda kali ini menyentuh mengenai hidupan laut yang selalu kita dengar dan mungkin kita pernah melihatnya sendiri atau sekadar melihat gambar semata-mata.

Tahukah anda bahawa Ikan Pari atau nama saintifiknya iaitu Dasyatidae adalah spesis hampir sama dengan Ikan Jerung? Bezanya cuma ia bukan pemangsa, sebaliknya ikan itu hanya mempunyai mulut yang kecil dan bukan ancaman kepada manusia.

Ikan Pari
 Di sini aku tinggalkan persoalan untuk kalian semua, Adakah Ikan Pari ini bertelur atau melahirkan anak?

Merujuk gambar di bawah, Ikan Pari ini sedang melahirkan anak?

Lihat di situ anak ikan pari hari berjaya di lahirkan..

Sumber Gambar : Google images

INCOMING SEARCH TERM :

info ikan pari
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

11 comments:

  1. Potia rasa ikan pari beranak n klw x silap pari betina selalunya datang bulan erk tpi kena cari la betul ke tak fakta ni :p

    ReplyDelete
  2. @paripariputih tu lah persoalannya... klu beranak dia adalah sejenis mamalia kna? tapi dia mempunyai insang? dia tak ada kantung susu pon? :p

    ReplyDelete
  3. eh yeke beranak?? dtg bulan jgk?? aduhhh .. heheh

    ReplyDelete
  4. die beranak satu je ke? ke macam mne?

    ReplyDelete
  5. ikan pari beranak? mesti sakit kan =)

    ReplyDelete
  6. ikan pari memang melahirkan anak... dan pernah dengar tak kisah seorang pemuda 'main' dengan ikan pari? lepas tu meninggal sebab masa tgh 'menyucuk', anak ikan pari ada dalam kemaluan ibunya. 'alat' pemuda tersebut disengat ekor anak ikan pari.

    ReplyDelete
  7. Terpaku baca komen boni.. main dengan ikan pari n then mati tercucuk sengat anak pari. erk!! Kejadian Allah banyak yang kita tak sedar keunikannya kan?.. aida pernah tgk nat geo tayang pari beranak.. keluar sekor2 anaknya.

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: IKAN PARI SAMA DENGAN JERUNG Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa