Latest News
Saturday, September 01, 2012

JAMBATAN GANTUNG TERPANJANG DI DUNIA - INFO MINDA

Tahukah anda jambatan gantung terpanjang di dunia?

Jambatan gantung dekat Lapangan Terbang Antarabangsa Haneda, Jepun dikatakan paling panjang di dunia. Berukuran 124 meter panjang dan 4 meter lebar, bahagian tengah bersambung untuk memudahkan ia diangkat apabila kapal melalui di bawahnya. Kos pembinaan adalah lebih murah daripada membuat terowong bawah lautan.

jambatan gantung terpanjang di dunia
Jambatan gantung terpanjang di dunia - sumber gambar google

INCOMING SEARCH TERM :

jambatan gantung terpanjang di dunia, info minda, informasi minda
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

13 comments:

  1. baru tau arini yg jamban gantung terpanjang ada kt Jepun. hoho, confirm gayat giler bila dok atas jambatan yg terbuai gitu kan =)

    ReplyDelete
  2. eh,eh jambatan la. bukan jamban. Ya Allah, budak tadika mana la yg mengeja xpandai ni ;)

    ReplyDelete
  3. gayat la...

    eh, klaka la baby comel tue...hihi

    ReplyDelete
  4. 124 meter? boleh lari pecut kat jambatan ni.. kena panggil usain bolt..hehehehe

    ReplyDelete
  5. aish org yg gayat ni boleh pitam dkt tgh2 tu ;D

    ReplyDelete
  6. nak pegi jepun lah, haha

    padahal gayatm tapi suke :P

    ReplyDelete
  7. panjang satu hal, gayat plak satu hal, huh...

    ReplyDelete
  8. eh boleh pulak kapal terbang lalu bawah dia eh? kalau aida la memang tak lalu dah kot jabatan nie.. kalau terpaksa mahu makan 2 hari nak sampai.. hahaha

    ReplyDelete
  9. @babycomel kalaulah ada jamban gantung.. ekekeke... maunyer pelepak kat pipi org bawah ekekek

    ReplyDelete
  10. @Aida Omar bkn kapal terbang la Aida.. kapal laut la

    ReplyDelete
  11. jambatan tu sekadar hiasan jek.. bukan jambatan ni..

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: JAMBATAN GANTUNG TERPANJANG DI DUNIA - INFO MINDA Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa