Latest News
Friday, September 28, 2012

JUMLAH PENGIDAP HIV AIDS DI DUNIA

Penyakit HIV/Aids atau nama lengkapnya Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit kini wabak penyakit paling berbahaya dan menakutkan dalam sejarah tamadun manusia. Laporan Kesihatan Sedunia sehingga tahun 2004 oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menyatakan 34 hingga 46 juta penduduk dunia menghidap HIV/Aids dan lebih 29 juta sudah maut akibatnya.
Daripada jumlah itu, 700,000 terdiri daripada kanak-kanak.

INCOMING SEARCH TERM :

jumlah pengidap hiv aids di dunia, hiv, aids, jumlah pengidap, info minda, informasi minda
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

11 comments:

  1. pnykit neh tak ada ubt.. Tatau lah. Jika pnjang umur alhamdulillah.. Kuasa Allah siapa tahu. .

    ReplyDelete
  2. 34-46 juta dihidapi HIV??? ramai tu..

    p/s : sebab tu agama ISLAM sangat indah. MAJORITI dan peratusan terbesar HIV cepat merebak kerana seks bebas. Agama ISLAM mengharamkan hubungan seks bebas. dan itu menjauhkan umat ISLAM daripada penyakit tu. semoga diri kita ni lebih dekat dengan agama kita dari hari ke hari, banyak dah tersasar sebelum ni...

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, satu angka yg besar tu.. mintak dijauhkan.. amalkan gaya hidup sihat
    ~haa abg, ingat jangan gatal2 eh. bak kata boni kacak kat atas tu :)

    ReplyDelete
  4. Jalan terbaik nikah... tapi pastikan sebelum nikah tu jan lak kawen dah siap2 kan?? Ha ha ha nauzubillah... minta dijauhkan penyakit ini dari diri kita, anak2, ahli keluarga dan juga rakan2 kita amin...

    p/s: Islam itu agama yg terbaik... ada sebab kenapa dan apa dalam sesuatu perkara... cuma manusia ni jer yg x mo ikut... dan bila x ikut ini la padahnya.. sesunggunhya yang BAIK itu dari Allah s.w.t dan yang buruk itu datang dari diri kita sendiri.. renung2kan dan selamat beramal :)

    ReplyDelete
  5. semoga kita dijauhi dari penyakit tersebut

    ReplyDelete
  6. semoga kita semua sentiasa menjaga batas pergaulan, insyaAllah akan terhindar dr penyakit ini...mudah-mudahan.

    ReplyDelete
  7. moga2 kita d jauhkn dr penyakit sebigini dan sentiasa mnjaga maruah diri.. aminnn

    ReplyDelete
  8. setuju dengan pendapat boni dengan sis ppp kalau yg Islam tu mohon amalkan ajaran Islam.. dah ternyata apa yg dilarang dalam Islam banyak kebaikkan.. melainkan ujian yg Allah nak beri itu kenalah kita redha.. :) moga jauhkan org2 terdekat kita dari penyakit ini..

    ReplyDelete
  9. huh!! sungguh besar angka tuh..ermm..sama2 la kita jga diri jaga batas agr terhindar dr penyakit nie..mencegah sebelum mengubati adlh lebih baik..drpd mengubati apabila tdk dicegah kerana penyakit nie xde ubt ag setakat nie..cuma ade vaksin HIV utk melambatkn ia merebak..kalo x slah adik la..huhu..

    good info abg..maceh inform.. :)

    ReplyDelete
  10. Ya allah..kanak-kanak pun ada..
    mereka yang tak bersalah pun kena tanggung...
    moga kita dijauhkan daripada sebarang penyakit bahaya...aamiin...

    ReplyDelete
  11. dunia akhir zaman... dah pergaulan bebas berleluasa, maka tanggung la akibatnya

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: JUMLAH PENGIDAP HIV AIDS DI DUNIA Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa