Latest News
Friday, December 27, 2013

Pelik Penduduk Kampung Dilanda Tsunami Buih Sabun

Pelik Penduduk Kampung Dilanda Tsunami Buih Sabun | Penduduk kampung di Xintang terpaksa dipindahkan selepas kediaman mereka dilanda tsunami buih-buih sabun setinggi 50 kaki. Ia telah merebak dengan cepatnya dan menyebabkan penduduk di kampung berkenaan menjadi panik.

Pelik Penduduk Kampung Dilanda Tsunami Buih Sabun
Menurut pihak berkuasa, buih sabun itu dihasilkan apabila pencuci bukan toksid sisa basuhan penduduk tersebut telah dihanyutkan ke dalam sungai. Keadaan menjadi buruk apabila berlaku hujan lebat.
“Penduduk berhak untuk berasa bimbang mengenai kejadian ini, namun ia tidak membahayakan.
“Sabun berkenaan menghasilkan buih yang amat banyak ketika ia melalui air terjun di sungai berhampiran,’’ katanya.
Bagaimanapun buih tersebut tidak merbahaya dan hanya menyebabkan seekor dua ikan mati.

Sumber 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

12 blogger-facebook:

  1. Potia ni lau kat kl ni ramai le org2 yg suka clubbing tu... pesta buih ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  2. clubbing pesta buih2 kak PPP?? haha.. byk betul sabun tu smpai leh jadi tsunami eh

    ReplyDelete
  3. @paripariputih klu clubbing dlm buih2 tu mcm hal blh berlaku tau... ahakhak... ramai plak yg berpelukkan dlm buih tu... ni maknanya klu nak ber clubbing dlm buih kena pakai sotong kering.. mohon bagitau adik tiri tentang hal ni sbb bloh pakai sotong kering kaler Oren tu... ekekek

    ReplyDelete
  4. pesta buih pesta buih.hahahaha

    ReplyDelete
  5. kalo main buih pon kekadang best jugak.. ekekkeke.. geli2 je rase nya.. ekeke.. eh ape aku mrepek ni.. haishhhhh

    ReplyDelete
  6. wah pelik....ngh fikir cmne la leh jd....hehehe...

    teringgt lak time kecik2 mmg suke sgt men buih sabun....skrg nie dok tgk ank buah men buih sabun lak...:D

    p/s salam kenal potia...:)

    ReplyDelete
  7. @paripariputih hebat laa, nanti nmpak peri2 dlm buih, hikk...

    ReplyDelete
  8. pelik jerk...confirm buih tu kotor...

    ReplyDelete
  9. Penduduk Kampung Dilanda Tsunami Buih Sabun mmg pelik sgt

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Pelik Penduduk Kampung Dilanda Tsunami Buih Sabun Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa