Latest News
Friday, October 19, 2012

7 Haiwan Paling Di Takuti Ular

Assalamualaikum... salam hormat.. selamat datang ke silenceblogz.com. Kali ni aku nak sajikan korang dengan info bergambar dan sedikit keterangan mengenai 7 Haiwan yang Ditakuti oleh Ular. Maknanya 7 haiwan ni ular jadi takut dan gerun kalau terserempak lah. Mesti ular tu cabut lari. Haiwan tersebut seperti berikut:


1. Mongoose
Mongoose adalah haiwan sejenis musang atau luwak yang memiliki kulit tebal, sehingga ketika digigit ular, racun tersebut tidak dapat masuk kedalam tubuh haiwan ini. Dengan langkahnya yang cepat, mongoose ini akan menyerang ular di bahagian kepala dan kadang-kadang memakan ular tersebut. Kepala ular yang pertama dimakan. 
2. Landak
Haiwan berduri ini sangat ditakuti ular, karana tubuh durinya itu dapat membunuh ular. Ular tidak akan dapat menggigit landak karena perisai duri yang melindungi tubuhnya. Ketika ular mendekat dan terluka, Landak akan menggigit leher ular beberapa kali dan dapat mematahkan tulang belakang ular hingga mati.
3. Armadillo
Armadillo membunuh ular dengan cara memukul atau menghempaskan tubuhnya ke ular tersebut sehingga ular itu akan terpotong oleh cangkang nya yang kuat dan tajam
4. Secretary Bird
Secretary Bird memiliki kaki panjang dan kuat untuk membunuh ular. Burung ini akan menendang ular atau membawanya ke udara dan kemudian menghancurkan ular tersebut ke bebatuan.
5. King Cobra
King Cobra adalah ular berbisa terbesar di dunia. Atau disebut juga Ophiophagus dalam bahasa Yunani yang berarti memakan ular. King cobra tidak akan memiliki masalah ketika ular ini memangsa ular berbisa lainnya, karena ular ini kebal terhadap bisa ular.

6. Snake Eagle (Elang Ular)
Snake Eagle memiliki kepala yang bulat dan sayap yang lebar. Burung ini memangsa ular dan reptilia yang lain.


7. Musang 
Musang dikenali sebagai pembunuh ular. Ketika berhadapan dengan ular, musang akan menyerang bagian belakang leher ular dan menggigitnya dengan rahang yang kuat. Bahkan musang adalah kebal terhadap racun ular, dan masih boleh bertahan setelah terkena racun ular.

INCOMING SEARCH TERM :

haiwan paling di takuti ular
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

14 comments:

  1. woahh..nice info..tapi gua pelik kenapa lepas no 6 jadi no 2..gua masih berkira-kira tapi belum mendapat jawapannya..ekekkeke

    ReplyDelete
  2. secretary bird? bhahaha ni burung yg berkerjaya ni.makan gaji tiap2 bulan...belah mana la diorg nama setiausaha utk namakan burung ni..sbb nmpak cantik dn seksi mcm s/u mpuan kot.kekekke

    tp yg ular cobra..perghh bru ku tau die otai...siap telan2 ular lain lagi

    ReplyDelete
  3. Mongoose tu paling ditakuti ular. king kobra pun takut kan dia.banyak kali aku tgk video mongoose ni bertarung dengan king cobra.. lunyai king cobra

    ReplyDelete
  4. rasanya ular pun takut dengan baby kot =) hehe..

    kalau ular datang apa kita patut buat eh?? nak panggil 7 panglima ni bantu ye?? mana nak dapat mereke ni? haa, tau dah.. poket doraemon ada jawapannya hehehe,

    ~nice info sbb baby baru je tau tentang ni. YQ

    ReplyDelete
  5. cumel la landak tu...! cumel bukan sebarang cumel. Cumel2 pn ganas juga landak ni. hehehe =) =)

    ReplyDelete
  6. info yang bagus ni..
    1st time dengar secretary bird...

    ReplyDelete
  7. @Siti K-------tu jenis biasa... bkn musang bebulu ayam ekekeke

    ReplyDelete
  8. muka ganas mongoose tu walaupun nama dia comeii, huh..

    ehh, entry ni mcm ulasan pokemon mana bole lawan pokemon ular...

    ReplyDelete
  9. So Cute ... camne ular boleh takut ni...

    ReplyDelete
  10. Inilah kitaran alam, menjadi mangsa dan pemangsa!

    ReplyDelete
  11. Mongoose tu ng mouse adek beradek tak? :p

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: 7 Haiwan Paling Di Takuti Ular Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa