Latest News
Tuesday, October 30, 2012

KENALI LEMBU - INFO MINDA

Tahukah anda? Info mengenai Lembu - INFO MINDA
lembu dan manusia - sama

  • Lembu dan manusia mempunyai tempoh kehamilan yang Hampir sama iaitu 9 bulan.
  • Di U.S.A. hasil pengeluaran susu lembu tenusu adalah dijangka lebih kurang 12,000 pound setiap hari.
  • Di Colorado terdapat lebih kurang 83,000 lembu tenusu.
  • Lembu tenusu boleh menghasilkan 20-35 gelen air liur setiap hari.
  • Lembu tenusu minum di antara 20-50 gelen air setiap hari.
  • Lembu tiada gigi di bahagian atas, sebaliknya mereka ada lapisan tebal di rahang atas.
  • Lembu boleh mengesan bau sejauh 5 batu.
  • Lembu mampu mendengar bunyi berfrekuensi lebih tinggi dan lebih rendah berbanding manusia.
  • Anda perlu memerah susu 260 ekor lembu sepanjang tahun untuk memenuhkan tangki minyak kapal angkasa yang berkapasiti 529 000 gelen.

Awas pada yg suka pakai baju merah.. nak tau knp?

INCOMING SEARCH TERM :

kenali lembu, info minnda lembu, informasi pasal lembu
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

8 comments:

  1. Nape dgn lembu & bju merah?? lama jgj eh lembu hamil. Jenuh bwk perut 9 bln.. Tp bunting xbunting tgk sama je. Haha xpernah tgk lembu dkt2. Baru2ni baru je tau beza lembu dgn kerbau huhu

    ReplyDelete
  2. @baby comelekekek... pakai baju merah ada potensi kena kejor... sebab warna dapat manaikkan kemarahan beliau... baby ni lembu dgn kebau tu mmg byk bezanya... kebau satu kaler sedangkan lembu macam2 kaler.... ekekek

    ReplyDelete
  3. hana pakai baju merah, lembu tu tengok pelik je..napa ye. hana manusia ok :P

    ReplyDelete
  4. Lembu minum air 20-50 gelen patut lah sihat..hahaha...klu manusia...kembung perut...weeeyaaa !

    ReplyDelete
  5. wah info yg menarik sgt2 ni hehehe

    ReplyDelete
  6. @Hnahdysebab lembu tak pakai spek.... awk pakai spek ekekekek

    ReplyDelete
  7. oo... baru tahu...

    jangan pakai baju merah... nanti kena kejo..

    lariiii!!!!!!

    ReplyDelete
  8. mana komen gua kat sini itu hari? lu delete eaa? tacing!

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: KENALI LEMBU - INFO MINDA Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa