Latest News
Friday, October 05, 2012

Penanggal Atau Balan-Balan

Gambar ehsan Google: Penanggal atau Balan-balan
Semalam lepak-lepak dengan member budak-budak Sabah.. dalam pada dok syok layan Koding.. dia cerita pasal Penanggal atau Balan-balan bagi bahasa Sabah kot. Dia suruh aku bukak satu Video kat Youtube yang mana kejadiaan ni di kampungnya katanya.. aku tak kenal pun mamat tu.. cuma kenal gitu-gitu je.. So sebagai menghormatinya aku pun mula search "Penanggal Balan-balan" Perghh... seram jugak mulanya.. tapi di pertengahan Video tu bahasa yang dia guna macam bahasa Semenangjung je.. tak macam bahasa Sabah pun.. Ni kisah Bomoh ke apa entah.. dok tengah menangkap Penanggal atau pun Balan-balan dalam Video ni. "Yang bestnya..masa tengah dok bungkuskan Penanggal ni pun masih lagi nak terbang.."
Nota : Sejauh mana kebenarannya itu tidak pasti, aku hanya berkongsi je. korang nilaikan lah sendiri.

INCOMING SEARCH TERM :

Penanggal Atau Balan-Balan, tertangkapnya Penanggal Atau Balan-Balan, penganggal, balan,
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

9 comments:

  1. errk, tak sanggup nk tengok. kang siang malam terbayang2. hehe, bab-bab ni memang menyerah diri awal-awal =0

    ReplyDelete
  2. agak2 dia buang kat mana ye kepala tu??

    ReplyDelete
  3. bro dlm pemahaman aq la kan.. sebab aq ada dgr2 jgk member ckp... balan2 ni xbleh sebut, dia dgr apa yg org sebut sal tu..itu mngikut kepercayaan sesuatu kaum la.. tp aq seberapa nak pasti jgk.. ada member aq cita hari tu, dia kta siang dia jd mnusia,mlm keluar tnpa bdn hnya ada thas mean keada ngn usus2 dia je la...

    yg bro tgk dia tgkap tu, org len ckp tipu je... ntah la.. aq pun xcaya sgt2 bnda ni.. nmpk xlogik pun ada.. hehehehe

    ReplyDelete
  4. ok tak berani nak tengok takut malam terbayang2 erk :P ha ha ha >..<

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Penanggal Atau Balan-Balan Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa