Latest News
Sunday, November 04, 2012

WIDGET KALENDAR UNTUK BLOG

Berikut adalah WIDGET KALENDAR UNTUK BLOG. Ada sesetengah orang suka pasang Kalendar kan? so ni Widget Kalendar yang dah d terjemahkan kepada bahasa Melayu.
widget kalendar untuk blog
 Salain dan paste kod Widget Kalendar dan pasang di ruang sidebar blog korang.
Javascript untuk Kalendar ini seperti berikut :
<script language="JavaScript" src="http://silence-blogz.googlecode.com/files/calendar-malay-ii.js">
</script>

Cara nak pasang Widget Kalendar ini sperti berikut :
  1. Login.
  2. Dashboard
  3. Add a gadget
  4. Html/javascript
  5. Paste kod yang di beri diatas.
  6. Simpan/Save !!
Dah pun siap Widget Kalendar anda.

Kalendar Akan kelihatan seperti ini:

INCOMING SEARCH TERM :

WIDGET KALENDAR UNTUK BLOG, WIDGET KELENDAR UNTUK BLOG,WIDGET KELENDER UNTUK BLOG
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

11 comments:

  1. macam cantik jer merah lagi tu... :)

    ReplyDelete
  2. kreatif la ko ni...sama macam blogger budak nakal..

    ReplyDelete
  3. @boni kacak bukan keatif bro... tp keras tangan (kraf tangan) ekekek

    ReplyDelete
  4. haah, betul cakap boni tu. dah la kreatif, keras tangan, kraf tangan, semart pulak tu.. ish, ish, nak sain boleh?? hehehe, jgn mrah ye abam potia. satgi kalau kena jual baby xtau :p

    ReplyDelete
  5. @paripariputih

    amboi... lawa dp potia ek?? keh keh keh... mesti si boni pelik asal lak ppp yg menyampuk ha ha ha

    ReplyDelete
  6. OK juga kalu letak!Tapi x suka ltak kalender tengok kat pc je utk tahu tarikh

    ReplyDelete
  7. nice tuto~~ ^_^
    tapi kalau letak kat blog, tak perasan mana pun.. sebab selalu tengok kat en lappy aje...

    ReplyDelete
  8. Mz Ruha.. :) just for aksesori jek.. ada yang gemar sbb tu buat

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: WIDGET KALENDAR UNTUK BLOG Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa