Latest News
Thursday, January 24, 2013

Gambar Dan Video Langit Terbuka Sempena Maulidur Rasul 1434H

Gambar Dan Video Langit Terbuka Sempena Maulidur Rasul 1434H | Assalamualaikum dan selamat petang semua. Tak tahu tajuk apa yang sesuai untuk gambarkan situasi sebenar apa yang aku saksikan semasa hujan lebat petang tadi.

Tepat jam 6.45pm tadi macam biasalah kalau tak keluar aku suka tengok permadangan sekitar KLCC, Bangsar, Damansara dan Cheras. Nak keluar pun tak ada mood sebab hujan punyalah lebat sehinggakan KLCC pun dah tak nampak. Tiba-tiba dalam keadaan suasana semakin gelap dengan hujan pun semakin lebat aku terpandang di suatu arah yg amat-amat terang dan bersinar berbentuk 4 segi di langit arah bangsar. Fenomena ni tak lama ada lah 10 minit sebelum magrib terus hilang cahaya tu.

Apa yang menarik perhatian aku cahaya ni berbentuk 4 segi dan agak besar dan lama kelamaan menjadi 4segi kecil perlahan-lahan. Aku sempat snap gambar sekeping dua guna handphone buruk aku ni tapi tak jelas sangat sebab 2mp je. Gambarnya sila rujuk di bawah.
Gambar di ambil dari tingkap rumah


Ok, gambar yang terakhir sekali tu benda tu dah hilang. Aku terkejut juga mulanya apakah punca fenomena ini boleh berlaku? sedangkan suasana gelap mendung sebab hujan turun memang lebat selebatnya. Oh, baru aku ingat hari ni hari kebesaran kebawah junjungan Rasullullah s.a.w. Apa yang berlaku adalah kehendak Allah yang Maha Esa. Tapi aku tetap tak pasti apa sebenarnya wujudnya cahaya tu. Maaf video tak dapat upload sebab aku buat entry ni guna handphone. Nanti guna pc aku update ok.

Seperti yang di janjikan ini link Video tersebut. Sila baca dan tonton video di sini [Video peristiwa langit terbuka]
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

13 blogger-facebook:

  1. semuanya atas kekuasaan Allah swt...subhanallah

    ReplyDelete
  2. subhanallah.. mungkin ada hikmah disebalik kejadian itu. memang semalam ujan lebat betul.

    ReplyDelete
  3. wah cantik ye....4 segi bentuknya...

    ReplyDelete
  4. mungkin ada sesuatu yang Dia ingin tunjukkan pada kita semua agar sentiasa menjauhi laranganNya..

    ReplyDelete
  5. waallahualam..bestnya dapat tengok ngan mata sendiri..nanti update video tu k ..

    ReplyDelete
  6. SubhanaAllah maha suci Allah.. cantik sangat dengan awan tu menghala ke cahaya tu sekali tengok betul2 macam pintu langit terbuka.. Untung potia dapat menyaksikan kejadian macam nie.. Diberi rezeki oleh Allah barangkali tu.. aida pula dapat tengok halo moon hari tu.. :)

    ReplyDelete
  7. Subhanallah..inilah kebesaran Allah..bertuah dapat tgk kejadian ni :) tak semua org nampak..

    ReplyDelete
  8. Allah Maha Besar dan Maha Mengetahui.

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Gambar Dan Video Langit Terbuka Sempena Maulidur Rasul 1434H Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa