Latest News
Wednesday, October 30, 2013

RAHSIA KANGGARU MELOMPAT TINGGI - INFO MINDA

RAHSIA KANGGARU MELOMPAT TINGGI - INFO MINDA
Rahsia Kanggaru boleh melompat tinggi
Info Minda kali ini mengenai Kanggaru. RAHSIA Kanggaru dapat melompat tinggi adalah kerana ekornya. Haiwan ini menggunakan ekornya sebagai topang ketika melompat.

Apa itu topang ?

Topang bermaksud penyokong atau penunjang.

INCOMING SEARCH TERM :

info minda, informasi minda, Kanggaru
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

16 comments:

  1. mesti kuat kan ekor dia tu.. pinjam sat nk wat topang =)
    ~hari ni tambah vocab baru. Topang :)

    ReplyDelete
  2. wah. nice info. klau blajar sekolah dulu2 pun xtau sgt pasal benda ni bro.

    ReplyDelete
  3. kalau takde topang tu maka x boleh la beliau melompat dengan tinggi yea..huhu

    ReplyDelete
  4. belajar perkataan baru hari ni...TOPANG

    @CIK NANA BAMBAM hehe...kangaroo pun pakai beliau jugak ke? :P

    ReplyDelete
  5. topang? xpenah dgr pon =.=' ni loghat negeri mana ni? katak si katak lompat...ehhhh silap.kanggaro si kanggaroo lompat...hehe pelik bila dnyanyikan mcm tu :P

    ReplyDelete
  6. waaaaahhh... otot ekornya tu mesti kuat.. hihihi

    ReplyDelete
  7. ekor sebagai topang rupanya...
    patutlah boleh lompat tinggi...

    ReplyDelete
  8. Dan kangaroo ini pun pandai boxing kalau tak silap kan POTIA?? :P

    ReplyDelete
  9. p/s: mohon lau tak sihat makan ubat, atau jumpa doktor ok :)

    ReplyDelete
  10. la... rupanya itu rahsianya.. patutlah dia boleh melompat tinggi dengan jauh..ingatkan dia pakai kaki semata2..

    ReplyDelete
  11. kalu xde ekor atau ekor dia terpotong, dia ngak bisa melompat lagi..

    ReplyDelete
  12. kuat gak ekornya.. kalau lawan dengan ekor buaya mana lagi kuat.hehe tiba2 je kan..

    ReplyDelete
  13. penyokong letak kat mana bahagian badannya..?

    ReplyDelete
  14. wah...terima kasih cikgu!!! hihi

    ReplyDelete
  15. oh...dia guna ekor ke,patut la mcm pelik je cara dia lompat...hihi

    ReplyDelete
  16. releven tak kalo aku nak bela kangaro barang 2 - 3 ekor? ekekkee

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: RAHSIA KANGGARU MELOMPAT TINGGI - INFO MINDA Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa