Latest News
Thursday, October 24, 2013

Selamatkah Anak Di Taska?

Adakah anda menghantar anak di Taska? selamatkah anak di Taska? tepatkah pilihan Taska yang anda buat? adakah Taska yang anda hantar anak itu tepat dan terlatih?, Itulah berbagai persoalan yang mungkin anda terpikir apabila hendak menghantar anak ke Pusat Asuhan kanak-kanak.
video anak didera di taska,

Kecuaian Pengasuh Taska

Terdahulu seringkali kita dengar kecuaian penjaga yang kurang terlatih di pusat jagaan kanak-kanak ini. Mungkin anda pernah mendengar atau terbaca di dada-dada akhbar serta di kaca televisyen dengan ungkapan ini "bayi mati terkecik susu" , "saya sangkakan anak saya sedang tidur" dan sebagainya.

Terpaksa Hantar Anak di Taska

Oleh yang demikian sedikit sebanyak memberi atau menambah kerisauan serta kepada ibu bapa yang menggunakan perkhidmatan di pusat jagaan kanak-kanak ini. Tetapi di sebabkan kerjaya ibu bapa terpaksa menghantar anak-anaknya mereka pada ketika usia "bayinya" lagi.

Tujuan entri ini di terbitkan bukanlah untuk menimbulkan spekulasi ataupun menumbulkan permasalahan kepada mana-mana pihak, terutamanya pengusaha-pengusaha Taska akan tetapi sekadar mengingatkan sebagai sesama manusia.

Situasi Di Pusat Jagaan kanak-kanak

Ok, saya kurang arif dengan apa yang saya lihat dalam video ini. Jika anda tahu bolehlah meninggalkan sebarang komen selepas anda menonton video ini.



sumber video facebook

INCOMING SEARCH TERM :

video Anak Di Taksa,Situasi Di Pusat Jagaan kanak-kanak,Terpaksa Hantar Anak di Taska, anak di dera di taska
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

7 comments:

  1. Ni namanya bedung. Tujuannya supaya baby bleh tidur dgn nyenyak dan perut tak mudah masuk angin. Biasa org Banjar je buat camni. Akak pown buat camni utk anak2 akak sewaktu mereka masih baby. Kaedah ini utk memudahkan kami buat kerja waktu dalam berpantang.
    Tapi sebenarnya tak perlu ditiarapkan baby tu bila dah dibedung. Ini dera namanya.
    Yang selotep mulut baby tu memang kes dera.
    Yang letak puting kat mulut baby tu tak patut dan merbahaya.
    Takdak akai kowt pengusaha dan mereka di TASKA ni...

    ReplyDelete
  2. Tentulah makbapa sekarang nie risau selepas berlakunya tragedi2 anak yg ditinggalkan ditaska..Tapi mereka tiada pilihan lain kerana bekerja..sbb tu kena pantau juga anak di taska walau mereka bekerja..

    ReplyDelete
  3. xnak tengok la bidio tu erkkkk huhu

    ReplyDelete
  4. semakin teruk sekarang ni..buat kita jadi risau..

    ReplyDelete
  5. macam ni punye orang pun ade ke.. hampeh betul.. kot ye pun sibuk jangan la sampai macam tu.. sekurang2nye bayar orang gaji tuk menjaga ..

    ReplyDelete
  6. nak komen tajuk tu jea.. taska ke taksa..heee.. just komen jea.. =)

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Selamatkah Anak Di Taska? Rating: 5 Reviewed By: potia casadelarossa