Latest News
Monday, August 07, 2017

Gaya Hidup Bebas Bau Ketiak Dengan Axilas Antiperspirant

Gaya Hidup Bebas Bau Ketiak Dengan Axilas Antiperspirant| Satu lagi produk Keluaran Glamohealth yang nak saya kongsikan kebaikannya dengan anda. Sebelum ini saya telah kongsikan kelebihan menggunakan produk Stevia Glamohealth sebagai pengganti gula. Kuat berpeluh adalah antara salah satu punca utama bau badan terutamanya di bahagian bawah lengan anda atau bahasa yang kita selalu gunakan adalah "ketiak".

Gaya Hidup Bebas Bau Ketiak Dengan Axilas Antiperspirant
Gaya Hidup Bebas Bau Ketiak Dengan Axilas Antiperspirant

Kehidupan sehari-hari dengan keadaan cuaca yang panas membuatkan kita selalu berpeluh dan mengeluarkan bau kurang selesa. Nak berdepan dengan orang jadi segan pulak, mana taknya kalau dah bawah lengan tu berpeluh sakan dan baunya pula kurang menyenangkan. Ada kalanya deodorant yang biasa kita pakai tidak dapat bertahan lama. Penyelesaiannya adalah dengan menggunakan Axilas Antiperspirant ni. Saya bukan nak promot produk ni, tapi saya sendiri dah cuba pakai memang masalah ketiak "banjir" dan bau badan tu takkan berlaku.

Axilas Antiperspirant

Hidup Lagi Extream Dengan Axilas Antiperspirant

Bagi yang sukakan aktiviti sukan yang extream macam saya, deodorant yang biasa mungkin tidak sesuai sangat sebab cepat hilang kalau peluh keluar mencurah-curah ketika aktiviti lasak di adakan. Kini selepas menggunakan Axilas Antiperspirant ni, bukan dapat elak bau ketiak je, malah ianya membantu masalah ketiak berair atau berpeluh, ketiak hitam dan lain-lain lagi. Jadi dengan Axilas Antiperspirant ni saya bebas menjalankan aktivi yang lebih extream dengan konfiden. Berada di kelompok orang ramai untuk sesi aktiviti lasak kini lebih yakin.

Hidup lebih extream dengan Axilas Antiperspirant
Hidup lebih extream dengan Axilas Antiperspirant

Fungsi Axilas Antiperspirant

kalau korang nak tahu Axilas tidak seperti produk deodorant biasa, selain membantu mengurangkan masalah peluh berlebihan dibahagian ketiak dan mengurangkan masalah badan berbau, Axilas juga membantu merawat liang pori ketiak anda daripada pengeluaran peluh yang berlebihan kerana ia dapat menutup liang pori ketiak anda. Di samping itu, ia juga dapat membantu masalah tangan dan kaki berpeluh.

Axilas Antiperspirant
Membantu masalah ketiak basah dengan Axilas Antiperspirant

Kebaikan Mengunakan Axilas

Antara kebaikan mengunakan Axilas Antiperspirant ini adalah seperti berikut ;
  • Memutihkan ketiak.
  • Hilangkan masalah bau badan dan ketiak dengan pantas.
  • Badan akan merasa segar, kering dan bebas bau sepanjang hari.
  • Lebih Yakin berhadapan dengan kawan kawan atau orang sekeliling.
  • Tiada lagi perasaan malu kerana anda telah bebas dari masalah bau badan dan ketiak.
  • Ketiak tidak rasa melekit lagi walaupun dalam situasi cuaca panas.
  • Tiada lagi masalah baju di ketiak kekuningan.
  • Hubungan suami isteri tiada lagi masalah bau badan.
  • Mendapat pujian dari suami atau isteri anda.
  • Stress akan hilang kerana bau pada ketiak anda hilang serta merta.

Isi Kadungan Axilas Antiperspirant

Bahan-bahan yang terkandung dalam Axilas Antiperspirant ini ialah;
  • Ethanol Denat
  • Aluminium Lactate
  • Alimunium Choloride
  • Cyclopentasiloxane
  • Glyceryl Strearate
  • Cetyl Palmitate
  • Hydrogenated Microcrystalline Wax
  • Hydrogenated Castor Oil

Penguna Axilas Antiperspirant

Siapa yang sesuai menggukan Axilas Antiperspirant ni? sebenarnya Axilas sesuai di gunakan oleh semua orang, kecuali kanak-kanak, ye lah.. kanak-kanak dia takde masalah macam kita yang dah dewasa ni. Axilas Antiperspirant ini di cipta dan sesuai di gunakan oleh lelaki dan wanita, atlet sukan, anggota beruniform, remaja, suri rumah, perokok. Sebab tu saya kata Axilas Antiperspirant ni sesuai untuk saya yang gemarkan aktiviti lasak tadi.

Axilas Antiperspirant Glamohealth
Axilas Antiperspirant Glamohealth

Punca-Punca Bau Badan Dan Ketiak Berpeluh
  • Pemakanan yang tidak terjaga.
  • Perubahan pada hormon.
  • Merokok.
  • Minum minuman alkohol.
  • Kurang minum air.
  • Kurang menjaga kesihatan tubuh badan.
  • Jarang mandi.
  • Berat badan
  • Faktor usia.

Cara Menggunakan Axilas

  • Ianya seperti korang menggunakan deodorant biasa jugak,kulit mestilah kering, tapi elakkan memakainya kalau kulit korang rosak atau luka / melecet. Permukaan kulit yang lembab atau rosak tidak dibenarkan untuk menggunakan Axilas antiperspirant.
  • Gunakan Axilas antiperspirant pada waktu malam sebelum tidur. Apabila badan sedang berehat kelenjar di bawah ketiak tidak aktif. Oleh itu, digalakkan untuk menggunakan Axilas pada waktu malas sebelum tidur.
  • Sapukan (roller) nipis pada permukaan kulit ketiak sebanyak 2 kali atas dan bawah. Pastikan permukaan kulit ketiak ketiak yang korang masa sapu tu kering terlebih dahulu selepas menggunakan Axilas anteperspirant.
  • Di ingatkan supaya jangan menggunakan Axilas ni telalu banyak di permukaan kulit kerana ianya akan menyebabkan kulit ketiak anda lambat bertindak balas dan rosak.
  • Setelah menggunakan Axilas Antiperspirant pada waktu malam, macam biasalah bangun pagi kenalah mandi dulu atau pun cuci dulu ketiak korang tu dengan menggunakan sabun dan air.



Walaupun korang dah mandi, jangan risau perlindungan Axilas antiperspirant tetap ada di permukaan kulit (menyerap didalam kulit). Korang boleh menggunakan deodorant atau minyak wangi lain di permukaan kulit ketiak seperti biasa.

Untuk kesan yang cepat dan perlindungan daripada Axilas antiperspirant,korang di galakkan menggunakannya 2-3 malam dalam masa seminggu selepas mencabut atau mencukur bulu ketiak.

Kesimpulannya Axilas Antiperspirant bukanlah seperti deodorant yang biasa, ianya lebih kepada membantu atasi peluh yang berlebihan dan mengecilkan liang pori ketiak korang di samping tu korang boleh pakai pewangi atau deodorant kesukaan korang macam biasa.

Harga pasaran untuk Axilas Antiperspirant ni adalah RM 45 (SM) dan RM 50 (SS). Kalau korang nak tahu lebih lanjut, korang boleh terjah laman sosial diorang untuk info lebih lanjut.

Facebook
Axilas HQ
Axilas Tiada Lagi Bawah Lengan Basah & Berbau
Axilas Penyelesaian Bawah Lengan Basah

Instagram
Axilas Glamohealth

INCOMING SEARCH TERM :

Gaya Hidup Bebas Bau Ketiak Dengan Axilas Antiperspirant, Axilas Antiperspirant, bantu hilang bau ketiak dengan Axilas Antiperspirant
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

3 comments:

  1. Replies
    1. terbaiklah.... dpt kurangkan peluh bwh ketiak klu aktiv dlm bersukan

      Delete
  2. Thanks for sharing :) boleh nih dicoba

    ReplyDelete

Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Gaya Hidup Bebas Bau Ketiak Dengan Axilas Antiperspirant Rating: 5 Reviewed By: Zuwa Aripin